Pelangi » Bingkai | Selasa, 23 November 2010 pukul 04:30 WIB

Di Atas Menara Cahaya, Menjemput Cinta

Penulis : nina fitria

Duhai kekasih sejati, Engkau Mahacahaya, Engkau Cahaya di atas Cahaya. Dalam kerinduan mendalam, dalam tatih meniti Pintu Cahaya,
aku di sini, bersimpuh tuk menjemput CINTA, Cinta Sang Mahacinta.

Jangan terpadam, wahai berkas-berkas cahaya jiwa. Jangan pula terpejam, wahai mata-mata jiwa. Sibak segala kabut dosa dan dusta yang menyeruak, bercahayalah dengan pelita keimanan, terangilah dengan Dzikrullah.

Jernihkanlah qalbu dalam basuhan syahdu senandung Kalam Allah
bak mata air syurga yang mengaliri sukma, ya Al-Qur'anul Kariim jadilah mata air kehidupan bagi jiwa.

Ya Allah, jadikanlah hati ini putih bercahaya, hati yang meski tertusuk duri kehidupan, bias senyum kesyukuran terurai indah, harap pun tak kan pudar atas Rahmat yang Maha Penyayang. Segala asa mengantung di langit-langit jiwa, sempurna tertunduk di hadap Sang Pencipta.

Aku di sini, berselimutkan Munajat Cinta, damba tersuci dari segala noda jiwa, tersembuh dari segala penyakit hati, berbinar cahaya Cinta dari-MU, berkilau dengan Cahaya Ilmu dari-MU, berpendar dalam Cahaya Taufiq dan hidayah dari-MU

Cahaya bagi Wajahku,
Penglihatanku,
Lisanku,
Pendengaranku,
Tanganku,
Langkahku,
Hidupku,
Matiku,
Duniaku,
Akhiratku,

Perkenankanlah bagiku cahaya-MU, dalam tiap bait-bait do'a, ku bangkit jiwa dalam naungan cahaya-MU, di atas Menara Cahaya, ku Menjemput Cinta-MU.

"Ya Allah ciptakanlah cahaya di hatiku, cahaya di lidahku, cahaya di pendengaranku, cahaya di penglihatanku, cahaya dari atasku, cahaya dari bawahku, cahaya di sebelah kananku, cahaya di sebelah kiriku, cahaya dari depanku, dan cahaya dari belakangku. Ciptakanlah cahaya dalam diriku, perbesarlah cahaya untukku, agungkanlah cahaya untukku, berilah cahaya untukku, dan jadikanlah aku sebagai cahaya. Ya Allah, berilah cahaya kepadaku, ciptakan cahaya pada urat sarafku, cahaya dalam dagingku, cahaya dalam darahku, cahaya di rambutku, dan cahaya di kulitku." (HR. Bukhari).

Cahaya untuk Jiwa, Cahaya untuk Cinta, Cahaya untuk Syurga.

KotaSantri.com © 2002-2024